Español | English

Castell de Montclús.

El castell de Montclús és un interessant castell romànic català que encara conserva bona part del seu recinte original. El seu accés és molt fàcil i és una excursió curta e ideal per a fer amb nens. Per arribar-hi caldrà anar fins el nucli de Santa Margarita per la BV-5301, on aparcarem.

Castell de Montclús

Distància: 2 km.

Temps: 45 min.

Dificultat: Fàcil

Desnivell: 70 m.

Descarregar ruta: gpx

Veure ruta en 3D (kmz Google earth): kmz Google earth

Recorregut: Iniciem la caminada al petit nucli de Santa Margarita passat el poble de Sant Esteve de Palautordera. Agafem el camí cap la hípica de Can Marc i uns indicadors verticals ens indicaran el camí del castell.

Seguint el camí baixarem fins al riu la Tordera que si no ha plogut molt intensament, es pot travessar sense problemes. Continuarem caminant pel camí seguint els indicadors que un 200 metres després de travessar el riu, ens senyalitzaran girar a l'esquerra per, abans d'arribar a un camp, girar a la dreta i agafar un corriol que fa pujada.

Farem la lleugera pujada seguint el corriol fins a arribar a un petit bosc de eucaliptus on girarem a l'esquerra i farem el tram final fins a arribar al recinte exterior del castell.

En aquest punt podeu jugar a trobar el "tresor del castell".

Mapa

Mapa © ICGC

la Tordera

Ortofoto del castell

Corriol de pujada

Torre

Vista panoràmica de l'interior

Panoràmica de l'interior (Vista 360º)